ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

حجم عجیب مصرف بنزین ایرباس A۳۸۰ | طراحی حیرت‌انگیز مخازن سوخت روی بال‌ها + فیلم

کل ظرفیت سوخت ایرباس A ۳۸۰ حدود ۳۲۰،۰۰۰ لیتر یا تقریبا ۸۴،۵۳۵ گالن آمریکایی است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 20
کد خبر: ۲۵۴۹۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ صفحات منتشر کننده این فیلم نوشته‌اند: این مقدار ظرفیت برای پشتیبانی از پرواز‌های طولانی‌مدت هواپیما ضروری است و به آن اجازه می‌دهد تا مسافت‌هایی تا حدود ۱۵،۲۰۰ کیلومتر (۹،۴۰۰ مایل) را بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کند. سوخت در میان ۱۱ مخزن توزیع می‌شود، به طوری که مخازن بال‌ها عمده سوخت را نگهداری می‌کنند و مخازن تعادل در بخش دم هواپیما برای تنظیم مرکز ثقل در طول پرواز استفاده می‌شوند.

تقسیم بندی:

۱. چهار مخزن اصلی در بال‌ها: دو مخزن در هر بال.

۲. دو مخزن بیرونی در بال‌ها:یکی در هر بال، در بخش بیرونی‌تر قرار دارند.

۳. دو مخزن تعادل: این مخازن در تثبیت‌کننده افقی قرار دارند و در طول پرواز برای تعادل هواپیما به‌کار می‌روند.

۴. یک مخزن مرکزی بال:در بخش مرکزی جعبه بال، بین بدنه و بخش داخلی بال قرار دارد.

۵. دو مخزن سرریز:این مخازن در نوک بال‌ها قرار دارند و به عنوان مخازن اضافی عمل می‌کنند.

مصرف سوخت ایرباس A ۳۸۰ به عواملی مانند سرعت، ارتفاع، و شرایط پروازی بستگی دارد. اما به طور متوسط، این هواپیما در حدود ۱۱ تا ۱۲ تن سوخت در هر ساعت مصرف می‌کند، که معادل ۱۳،۵۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ لیتر در ساعت است.

البته این مقدار مصرف برای یک هواپیمایی به این بزرگی و با توجه به ظرفیت بالای مسافری و برد طولانی آن، طبیعی است، اکا در بسیاری از مواقع و تفاوتی حجمی مسافران در فصول مختلف سال هواپیمایی با صرفه اقتصادی همیشگی محسوب نمیشود و بنابراین کم کم با توقف تولید در سال‌های گذشته در اینده‌ای نچندان دور از دیدن این غول‌های زیبا در اسمان محروم خواهیم شد. / همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر